Najczęstsze pytania

Tutaj zebrane są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie odnajdziesz interesującej Cię kwestii, możesz w każdej chwili do mnie napisać: anna@theperfectmoodboard.pl

Indywidualna Analiza Kolorystyczna to proces, który ma na celu zmierzenie naturalnej ludzkiej pigmentacji. Za pomocą zestawu 112 odpowiednio wyselekcjonowanych i skalibrowanych z paletami Sci\ART chust określam temperaturę Twojej naturalnej kolorystyki (ciepła, zimna, neutralna), jej zakres jasności/ciemności oraz intensywność pigmentacji. Tak zidentyfikowane parametry przekładają się na paletę kolorystyczną, która najpiękniej z Tobą harmonizuje. Powtarzanie tych właśnie kolorów w stroju, makijażu i kolorze włosów daje najbardziej spójny i naturalny efekt.

Wyglądasz lepiej – młodziej, zdrowiej, szczuplej i bardziej profesjonalnie.

Czujesz się pewniej i piękniej w swojej własnej skórze. Dostajesz komplementy i masz większą satysfakcję z własnego wyglądu.

Stajesz się mądrzejszym konsumentem – bierzesz stery w swoje ręce i kupujesz to, co naprawdę wygląda na Tobie dobrze, a nie to, co jest Ci dyktowane przez świat mody i przemysł odzieżowy.

Zakupy są o niebo prostsze – wchodzisz do sklepu i nawet nie zwracasz uwagi na ¾ rzeczy.

Popełniasz mniej błędów zakupowych, co przekłada się na mniej zwrotów, mniej zalegających w szafie nieużywanych rzeczy, mniej wyrzuconych do kosza szminek, a przez to więcej zaoszczędzonych pieniędzy.

Masz ubrania i kosmetyki, które idealnie pasują do Ciebie i są w doskonałej harmonii wobec siebie nawzajem.

Każde spodnie z Twojej garderoby pasują kolorystycznie do każdej koszuli. Skomponowanie szafy kapsułowej staje się proste i szybkie.

Mniej czasu poświęcasz na dobieranie rzeczy, stylizację i poranne dylematy co na siebie włożyć – masz przecież ważniejsze sprawy na głowie.

Twoja szafa i kosmetyczka stają się prostsze do zminimalizowania. Kiedy zobaczysz podczas IAK co robią Ci niektóre kolory, bez skrupułów wyeliminujesz je ze swojego życia.

Sezon, czy też inaczej Ton, jest to pojęcie określające kolorystkę o wybranych parametrach: temperaturze, pigmentacji i zakresie jasności/ciemności. Mówiąc prościej, kolorystyka może być a) ciepła/neutralna/zimna, b) nasycona intensywnie/średnio/przygaszona i c) ciemna/średnia/jasna.

Dla każdego Sezonu te parametry są nieco odmienne, dlatego kolory pomiędzy ich paletami kolorystycznymi nie powtarzają się. System 12 Blueprints, na którym pracuję wyszczególnia 12 Sezonów. 4 tak zwane Sezony Prawdziwe to Wiosna (True Spring), Lato (True Summer), Jesień (True Autumn) i Zima (True Winter). Pomiędzy nimi znajduje się 8 tak zwanych Sezonów Neutralnych: Intensywna Wiosna (Bright Spring), Jasna Wiosna (Light Spring), Jasne Lato (Light Summer), Zgaszone Lato (Soft Summer), Zgaszona Jesień (Soft Autumn), Ciemna Jesień (Dark Autumn), Ciemna Zima (Dark Winter), Intensywna Zima (Bright Winter).

Ludzkie oko najlepiej postrzega kolory przez porównanie. Dlatego proces analizy kolorystycznej sprowadza się do porównywania chust w różnych kolorach w stosunku do naturalnej pigmentacji klienta. Kiedy siadasz przed lustrem ja staję za Tobą i zmieniam chusty, przesuwając je pod Twoją brodą. Nie martw się, na początku wyjaśniam co i jak będziemy obserwować, a w trakcie tłumaczę reakcje, które widzimy w lustrze. Zależy mi na tym, byś zrozumiał/a jak dochodzimy do Twojego Sezonu i zobaczył/a dlaczego warto jego kolorów używać.

Zaczynamy od 4 Chust Kluczowych, które reprezentują najbardziej charakterystyczne kolory Zimy, Wiosny, Lata i Jesieni. Na tym etapie przede wszystkim uczymy się Twojej twarzy i tego jak reaguje na kolory – nie podejmujemy jeszcz żadnych decyzji co do Sezonu.

Następny etap to analiza z użyciem 4 zestawów chust (po 5 kolorów w każdym) należących do Prawdziwych Sezonów, czyli: Prawdziwej Zimy, Prawdziwej Wiosny, Prawdziwego Lata i Prawdziwej Jesieni. Za każdym razem porównujemy do siebie 2 Sezony i obserwujemy który z nich jest lepszy – tu już możemy (choć nie musimy) zacząć elminację mniej korzystnych opcji.

W dalszej kolejności koncentrujemy się na zawężeniu tylko jednego parametru Twojej pigmentacji, czyli temperatury. Za pomocą 4 zestawów po 4 chusty w różnych wersjach czerwieni próbujemy określić czy Twój podton (undetone) jest ciepły (warm), ciepły neutralnie (warm neutral), chłodny neutralnie (cool neutral) lub zimny (cool). Eliminujemy najgorszą opcję.

Pozostała część analizy poświęcona jest porównywaniu chust (5 kolorów w każdym zestawie) Sezonów, które w żaden sposób do tej pory nie zostały wyeliminowane. Każde porównanie to zestawienie ze sobą 2 Sezonów i eliminacja 1 z nich, aż do momentu gdy zostanie nam tylko jeden Sezon, ten najlepszy.

Jak widzisz, proces analizy jest dokładny i przez to dość długi. Zwykle sama analiza trwa około 2-3 godzin, ale może i więcej. Do tego poświęcam trochę czasu na wytłumaczenie teorii, rozmowę o cechach charakterystycznych Twojego Sezonu, ćwiczenia z harmonizacji próbników kolorystycznych, dobór kolorów makijażu i Twoje pytania. Na całe spotkanie najlepiej więc założyć około 3-4 godzin, ale postaraj się nie planować nic zaraz po, na wypadek gdyby się przedłużyło (w przypadku mojej pierwszej analizy 12B trwało 5 godzin!). Moim celem jest dać Ci wiedzę i narzędzia, by ją odpowiednio wykorzystać – szkoda by było w pośpiechu kończyć i zostawiać Cię z poczuciem niedosytu lub zagubienia.

Proszę zajrzyj do sekcji OFERTA -> USŁUGI.

Gotówką podczas naszego spotkania lub przelewem bankowym najpóźniej 3 dni przed. Jest też dostępna opcja PayPal dla płatności zagranicznych.
Nie mam obecnie możliwości przyjmowania płatności kartą kredytową.

Szczegółowe informacje znajdziesz w opisach poszególnych usług tutaj: OFERTA -> USŁUGI.

W systemie 12 Blueprints najważniejszym aspektem jest skóra – to ona zajmuje największą powierzchnię naszego ciała i najbardziej reaguje na otaczające ją kolory. W procesie analizy dążymy do wybrania palety kolorystycznej, przy której Twoja cera wyglądać będzie najbardziej świeżo, zdrowo i młodo. Kolor włosów i oczu ma znaczenie drugorzędne i nie decyduje o przypisaniu do Sezonu – każdy Ton może mieć każdy kolor oczu i włosów.

Do analizy metodą 12B używane jest oświetlenie pełnospektralne, czyli zbliżone do naturalnego światła słonecznego. Dlaczego to jest ważne? Światło słoneczne (i żarówki pełnospektralne) obejmuje pełny zakres fal światła pozwalający na dokładniejsze odwzorowanie barw rzeczywistych, czego zwykłe oświetlenie sztuczne nie zapewnia. Jeśli zdarzyło Ci się kiedy kupić coś, a następnie wyjść ze sklepu i spostrzec, że w świetle dziennym ma zupełnie inny kolor, to na pewno wiesz o czym mówię.

Aby wyeliminować niepotrzebne bodźce kolorystyczne, które mogłyby wpłynąć na rezultat analizy – chcemy skupić się na Twojej twarzy i jej reakcjach w stosunku do chust. Studio pomalowane jest na neutralny szary kolor, podczas analizy ja mam na sobie neutralnie szare okrycie, a Ty szarą pelerynę i chustę przykrywającą włosy.

W moim studio na północnych przedmieściach Łodzi. Obecnie pracuję na pełen etap w dużej międzynarodowej firmie, więc analiza kolorystyczna możliwa jest od poniedziałku do piątku tylko wieczorami lub w weekendy. Proszę skontaktuj się ze mną, by uzgodnić najbardziej odpowiedni dzień i godzinę.

Jeśli nie możesz przyjechać do Łodzi proszę napisz do mnie – może znajdziemy sposób, by zorganizować analizę bliżej Twojego miejsca zamieszkania.

Proszę nie wysyłaj mi zdjęć. Nie robię analizy kolorystycznej na podstawie fotografii, gdyż nie wierzę w dużą skuteczność tej metody. Jest wiele czynników, których nie możemy odpowiednio skalibrować: neutralne tło, oświetlenie, parametry kolorystyczne materiałów, które masz w domu, itd. Poza tym, obrazy, które bym od Ciebie dostała byłyby już przefiltrowane przez kilka urządzeń, a przez to ich kolorystyka nieco zniekształcona w stosunku do oryginału. Czy zdjęcia osób, które znasz w 100% oddają to, jak one wyglądają w rzeczywistości? Czy kupiłaś/łeś kiedyś coś przez internet, a po otworzeniu paczki okazało się, że to nie do końca wygląda tak jak się spodziewałaś/łeś? Mam nadzieję, że rozumiesz mój punkt widzenia.

Przede wszystkim pamiętaj o braku makijażu. Zero. Nawet tuszu do rzęs czy kremu bb. Rozumiem, że możesz się czuć z tym niekomfortowo, ale chciałabym, żebyś zrozumiała, że naszym celem jest prawidłowe rozszyfrowanie Twojego Sezonu. Dlatego chcemy analizować Twoją naturalną pigmentację, a nie Twoich kosmetyków. Możesz wziąć ze sobą swoją kosmetyczkę i umalować się jak skończymy.

Oprócz makijażu, proszę zrezygnuj też z samoopalacza i wizyty z bardzo świeżą opalenizną (odczekaj kilka dni, by ewentualne zaczerwienienie ustąpiło).

Ubierz się tak, żeby było nam wygodnie zakładać i przekładać chusty wokół Twojej szyi – grube golfy czy kaptury mogą nie być najlepszym pomysłem.

Proszę nie zakładaj szkieł kontaktowych i jeśli to możliwe biżuterii (mam tu na myśli ozdoby uszu, nosa, warg i brwi).

Nie spędzaj zbyt wiele czasu na układaniu włosów – będą spięte/związane i przykryte podczas analizy.

Mam kota. Jeśli masz alergię, proszę daj mi o tym znać wcześniej. Zaaranżuję nasze spotkanie tak, byś nie miał/a z nim styczności.

Zachęcam do zabrania kilku sztuk odzieży i kosmetyków kolorowych. Po poznaniu Twojego Sezonu będziemy je mogli wspólnie przeanalizować i sprawdzić jak harmonizują z Twoją paletą. Te które będą pasować będą dla Ciebie świetnym odnośnikiem do samodzielnej harmonizacji w domu.

Spędzimy razem kilka godzin, więc jeśli chcesz możesz wziąć ze sobą coś do picia lub przegryzienia.

Przyda się też notes, jeśli obawiasz się, że szybko uleci część informacji.

Nie. Możesz zrobić kilka zdjęć, ale nie zgadzam się na filmowanie analizy.

Tak. Zabierz ze sobą kogoś z rodziny lub przyjaciół, jeśli czujesz, że ta osoba obiektywnie i szczerze wyrazi swoją opinię na temat tego jak wyglądasz. Niestety, nie będę mogła przyjąć więcej niż 1 lub 2 osoby towarzyszące.
Jeśli planujesz wziąć ze sobą małe dziecko, proszę poinformuj mnie o tym wcześniej, żebyśmy mogli uzgodnić czy i jak będziesz w stanie zapewnić mu odpowiednią opiekę i uwagę.

Bardzo proszę o nieprzyprowadzanie zwierząt.

Czy chcemy tego, czy nie, pierwsze wrażenie ma znaczenie. Ludzie wyciągają wnioski i budują opinie o innych na podstawie tego, jak oni się ubierają. Analiza kolorystyczna jest dla każdego, niezależnie od płci i wieku, kto pragnie pozytywnych zmian w swoim wyglądzie. Jeśli chcesz poprawić swój wizerunek biznesowy, wyglądać bardziej profesjonalnie na spotkaniach z klientami, zrobić dobre wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej lub pozbyć się połowy swoich rzeczy i zbudować szafę kapsułową – nie wahaj się, analiza to świetna inwestycja, która da Ci narzędzia do zarządzania swoim wizerunkiem przez lata.

Nasza naturalna kolorystyka stabilizuje się pod koniec okresu dojrzewania, dlatego najlepiej poddać się analizie kolorystycznej dopiero po jego przejściu. Oczywiście można to też zrobić wcześniej, ale należy liczyć się z tym, że w kolejnych latach pigmentacja może się jeszcze nieco zmienić i analizę dobrze będzie powtórzyć.

Mówi się też, że nasza kolorystyka nieznacznie się ochładza z wiekiem, za czego oznakę podaje się siwienie włosów. Do tej pory nie spotkałam się z udokumentowanym przykładem takiej zmiany Sezonu w systemie 12 Blueprints, gdyż bierzemy w nim przede wszystkim pod uwagę skórę i jej podton (undertone), który nie zmienia się z wiekiem. Może to mieć jednak znaczenie w przypadku innych systemów analizy kolorystycznej, w których kolor włosów decyduje bezpośrednio o przypisaniu do Sezonu.

Na początek spróbuj. Daj swojemu Sezonowi szansę przez parę miesięcy. Zobacz co masz już w szafie w swoich kolorach. Ponoś je i zobacz jak się w nich czujesz. Zwróć uwagę na to, jak reagują ludzie wokół Ciebie. Wypróbuj nową szminkę lub krawat w kolorach Twojego Sezonu.

Pytaj. Pisz do mnie, umów się na dodatkowe konsultacje. Spróbujemy rozszyfrować co nie gra i jak lepiej spersonalizować wykorzystanie Twojej palety.

Jeśli nadal będziesz czuć, że to w ogóle nie to i te kolory nie pasują do Ciebie, daj mi znać. Powtórzymy analizę bezpłatnie.

Krótka odpowiedź brzmi: nie, nie w 100%. Dzięki użyciu w studio oświetlenia zbliżonego do naturalnego światła słonecznego, wyeliminowaniu mogących wpłynąć na analizę innych bodźców kolorystycznych (tło oraz okrycia klienta i analityczki) oraz czynników utrudniających właściwe rozpoznanie Sezonu (makijaż, analiza ze zdjęć) margines błędu jest drastycznie zredukowany. Nadal jednak pozostaje czynnik ludzki, który odpowiednio przeszkolony musi właściwie odczytać i zinterpretować zależności pomiędzy twarzą klienta a chustami.